tisdag 28 december 2010

QSA o TERC

Fick många förkortningar och mycket kunskap (och meterial) om dem på besöket hos Queensland School Authorities i samband med att jag presenterade på 6th biennal Technology Education Research Conference under titeln GPS performance in technology education. Väldigt genomtänkt och inarbetat bedömningssystem gillar speciellt inställningen att läraren är den kompetenta! Deras bedömningspaneler samt den tillgång till hjälp.... say no more.... vi i Sverige har en del att lära här. Har drygt 8 kg dokument att gå igenom.
Alla var så trevliga, generösa och hjälpsamma. Trots att de var inne i sin mest intensiva arbetsperiod på QSA i samband med skolårets avslutning så tog de emot oss i the Swedish delegation. Jag hade förväntat mig en eftermiddag och en kopp kaffe, visste inte vad jag hade lurat med de andra på. Men alla var helt sjukt överväldigade!

Speciellt kommer jag att minnas professor John Pitman som var min ursprungliga kontakt som hjälpte mig att få kontakt med dem som jobbade på QSA nu tog sig tid att åka ut till flygplatsen för att bjuda oss på kaffe. Så himla trevlig. Vilken tur att jag skickade ett mejl och frågade honom om han kunde hjälpa mig med ngn kontakt.... Frågan är fri och den kan leda en långt.

Konferensen var toppen! Många intressanta föredrag som finns publicerade i en liten bok (2 delar) varav jag är med i den första (min första bokpublikation!). Fick för övrigt priset Mest intressanta forskningstitel på konferensen på den formella middagen... kul! TERCs swim club som träffades varje morgon kl 0630 för en promenad samt lite plask och lek. Härliga människor!

Jo jag höll i en koala och åkte segway också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar